הסודות מאחורי המדפים – האם שם העסק הוא דבר חשוב ?
יובל לובנשטיין
לאחרונה בשקט בשקט, ללא הצהרות מיותרות, שינתה אחת הרשתות החדשות בישראל את שמה.
עצם השינוי מצביע בראש ובראשונה על כך, שהשם הראשון שנבחר הפריע לה וכנראה נבחר בפזיזות וללא סקר שוק או בחינה מעמיקה, אולם מנגד עצם השינוי מראה על פתיחות ועל רצון לפתוח דף חדש, טוב יותר.
הרשת אשר לה כבר מעל 10 נקודות מכירה, אשר שינתה את שמה היא רשת בשם "מגה שופ", אשר שינתה את שמה ל-"סיטי שופ".
מדובר על רשת לממכר מוצרי עשה זאת בעצמך, רשת אשר בעליה הם יבואנים בתחום, אשר חברו יחדיו והחליטו להציע את מוצריהם ישירות לצרכן.
בעלי הרשת הם דני אוהב ציון ויוסי ביבס, הראשון בעלים של חברת פלנרו, אשר מייבא כלי בית, מוצרי חשמל קטנים, אביזרים לבית ולתחזוקתו והשני בעלים של חברת עשינו עסק, המייבאת כלי עבודה וגינון ומחזיקה גם במותג יונדאי בתחום בישראל.
בחירת השם הראשוני אכן רמזה על חנויות ענק – מגה ואולי איזו שייכות לתחום המזון בשם הקרבה לרשתות מגה, אולם בפועל החנויות שלהם קטנות יחסית ואינן מחזיקות כלל מזון.
בחירת השם החדש סיטי שופ, מרמזת על מקום הפריסה שלהם, אולם אין בשם כל רמז לתחום העיסוק.
במקביל החליפה החברה גם משרד פרסום, אשר נמצא בבעלות אדלר חומסקי, אשר נותן שירותים רחבים לרשת המתחרה הום סנטר.
נראה שעלות ההחלפה, תעלה לחברה, כמה מאות אלפי שקלים, כולל החלפת/שינוי השילוט החיצוני, טפסים וניירת, אולם הוצאה זו קטנה יחסית כול עוד ישנה ההרגשה שהשם אינו מתאים וכול עוד המותג עוד לא תפס ועדיין לא הושקעו בו כספים רבים.
נראה שהאסטרטגיה של הרשת החדשה, היא פריסה רחבה ככל שניתן ותפיסת מאחזים כמה שרק ניתן, תוך השענות על בסיס הרכש הקיים ומזעור רמת ההוצאות על מנת להגיע עם ההון העצמי הקיים לכמות חנויות של כ- 25 ואז לצאת לבורסה ולגייס כספים נוספים.
לבעלי הרשת מערכת יחסים ארוכת שנים עם רמי לוי, אשר מהווה מודל לחיקוי ואשר מקצה לה נדל"ן מסחרי במתחמים אשר הוא בונה ולא מן הנמנע שהוא יכנס בה גם כשותף פוטנציאלי.
יובל לובנשטיין, יועץ בתחום הקמעונאות ומוצרי הצריכה מלווה חברות בתחום בכל הקשור למיזוגים ורכישות. שימש במגוון תפקידי ניהול בכירים ברשתות מובילות בישראל כמו שופרסל והום סנטר